dinsdag 6 april 2010

De Rozenheg



De rozenheg

Ik werk op vette klei en dan zijn rozen natuurlijk een goede keuze.
In September vorig jaar, na op Google te hebben rondgesnuffeld onder 'Rozenkwekerij' , terecht gekomen bij
Rozenkwekerij Van der Woning in Terheijden.
Bleek ook nog eens heel dicht bij Molen de Arend te zitten, waar ik altijd mijn broodmeel haal, dus twee vliegen in één klap.

Echt een TIP, Van der Woning !! Prachtig landgoed en een grote keuze aan rozen. En niet geheel onbelangrijk, de baas van de Kwekerij is ontzettend vriendelijk, deskunding en meedenkend.
Ik vertelde hem wat mijn wensen zijn, qua kleur enz en hij vroeg me op welke grond de rozen moesten komen. Berekende de hoeveelheid die ik nodig had en gaf adviezen. Prachtige man trouwens, leek zo uit een Engelse serie gestapt.Aristocraat !
Maar dat terzijde ;-)

Ik heb nu als heg de : Roseraie De l'Hay, wordt twee meter hoog en krijgt na de prachtige bloemen, lekkere bottels voor de vogels.

2 opmerkingen:

  1. Word vast mooi en die bottels is mooi meegenomen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die bottels was een pré. Ook de klimroos tegen de rozenboog krijgt ze. Wel wat geduld nodig..zucht heb ik niet veel maar moet ik gewoon leren in de tuin...want hij steekt nu zo'n 20 cm boven de grond uit en volgens de kweker gaat hij pas volgend jaar bloeien .

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie !