dinsdag 6 april 2010

Het Tuinvirus





Vanaf 1990 woon ik in het huis aan den dieck en pas nú heeft het Tuinvirus me te pakken !

Eerst een aantal jaren hier gewoond in de bestaande situatie van huis en tuin.
Maar na een grondige verbouwing aan het huis, is het er nu dan eindelijk van gekomen..
Ik heb een echte TUIN !!

September vorig jaar [ 2009 ] is de hele tuin leeggehaald en kon hij helemaal 'vanaf de grond' weer worden opgebouwd.
Alleen de Ligusterhaag, Haagbeuk, Krentenboompje, twee Vlieren, een Knotwilg en een Rode Beuk bleven staan.
Er zijn graszoden gelegd en buxusvakken gemaakt .
Er is een tuinhuisje neergezet.
Er is een weitje gemaakt met vier fruitbomen, afgebakend met Fransen schapenhekken, een houten rozenboog en een wilde rozenheg.
Om de Rode Beuk is een ronde tuinbank geplaatst en dat is dan de basis en hoe ver ik nu ben.

Maar nu begint het pas natuurlijk !!

En ik heb er zin in en wil zoveel doen, dat het me duizelt.

Het is de bedoeling dat het een tuin wordt waarin vogels en kleine dieren zich ook thuis voelen.
Ook insecten : bijen, hommels, vlinders ..
Een tuin ook met meest Inheemse beplanting.
Maar een lavendel tussen de rozen moet dan wel weer kunnen ;)


Op deze Blog wil ik die dagelijkse bezigheden bijhouden.

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk hé............lekker bezig zijn in je tuin! Ik ben vandaag ook flink in de tuin bezig geweest. Ben een beetje laat dit jaar omdat ik verschillende ontstekingen heb gehad maar ik heb er nou weer echt zin in maar nog genoeg te doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marga. Allereerst, leuk dat je 'volgt' , je bent de eerste ! Yeah !! Klinkt niet zo lekker die ontstekingen. Maar gelukkig dat ze net op tijd over zijn dan en je nu lekker bezig kunt zijn. Het is ook zo lekker anti-stress hè ?! Ik ga vandaag oude betontegels schilderen en omtoveren tot stapstenen.
    Fijne dag in je tuin !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie !